20 Haziran 2013 Perşembe

Bedensiz varlıklarla ruhsal bağlantı kurup, insanlarla ruhlar arasında iletişim yapabilmesini sağlayan, hassas yapılı, özel yeteneklere sahip kimse. Genel olarak, ruhsal varlıklardan etki alabilen herkes medyomdur. Buna göre, her bedenli varlık ruhsal etkilere açık bir durumda olduğu için, herkes genel anlamda medyomdur.


Medyomluk çeşitlidir. Başlıca iki kısma ayrılır:

1- Fizik Medyomluk.


2- Zihni Medyomluk. 

Fizik Medyomluk: Darbeci, telekinetik, ışık, direkt ses, apor, materyalizasyon (ektoplazmik), ruhsal fotoğrafçılık, levitasyon, mulajcılık, tekinsiz ev, bir kısım dedublüman vs.

Zihni Medyomluk: Görücü, durugörü, duruişiti, sezgisel, bedenlenme, yazıcı, çizici, psikometr, içsel, darbeci, şifacı, telepat, öncedenbilici, radyestezist vs.

Medyomluk, her devirde ve her toplumda, gizli veya aşikar olarak mevcut olmuştur. Medyomlar, İdareci Ruhsal Planlar'ın tekamülle ilgili işlerinin yürütülmesinde vasıtalık etmiş görevli kimselerdir.

-APOR -

Fiziksel medyomluk deneylerinde, deney yapılan yerde var olmayan eşyanın birden peydah olmasıdır. Medyomların apor olayı ile, iradi ve şuurlu olarak bir ilgileri yoktur. Kendiliğinden meydana gelirler. Medyomun rehber varlığı böyle bir imkanı yaratabilir. Eşyanın başka bir yerden gelmesi tam olarak açıklanamamıştır. Muhtemelen, eşyanın yüksek bir enerji altında atomize olması, üç boyutun dışına çıkarak manialardan kolayca geçebilmesi ve tekrar yoğunlaşıp eski şeklini alması tarzında oluşmaktadır. Medyomlarda, mistiklerde, yogi ve fakirlerde, sihirbaz ve Şamanlarda tarih boyunca görülmüştür.
-DEMATERYALİZASYON -

Bu terim, fiziksel medyomluğun ektoplâzmik oluşumlarla ilgili kısmında kullanılmaktadır.


a) Medyomdan çıkan ektoplâzmanın görünmez hâlden çıkıp beş duyuya hitap eder tarzda maddeleşmesinden (materyalizasyonundan) sonra tekrar kaybolması, bu maddî duyulara hitap eden hâlini terk etmesi demektir.


b) Asıl anlamıyla: Fiziksel celselerde medyomun vücuduna ait bazı kısımların maddî durumdan çıkmaları demektir. Bu olay nadiren meydana gelir. Dr. Gibier'nin Amerika' da yaptığı deneylerde, E. Palladino'nun celselerinde meydana gelmiştir.


Tamamıyla yalıtılmış bir demir kafes içindeki medyom, derin trans halindeyken, bedensiz varlıklar tarafından kafesin dışına çıkarılmıştı. Kafesin parmaklıkları bir insanın geçmesine asla elverişli değildi ve kafesin etrafı yüksek gerilimli elektrik akımıyla sarılıydı. Oturduğu yere bağlı olan medyomun bütün bedeni süratle atomlarına ayrılmış ve kafes dışında tekrar birleşmişti. E. Palladino'da ise, kısmî demateryalizasyon olmuştu. Oturduğu iskemlede sadece gövdesiyle kalmış, bacakları yok olmuştu. Elbisesinin etekleri boş olarak sandalyenin kenarından sarkmıştı. Sonra yavaş yavaş elbise dolmuş, bacakları yerine gelmişti. Medyom ıstırap çekmemiş fakat korkmuştu. 

Birçok şifacı medyomlar -Arigo, Agpaoa gibi- kansız ameliyatlarda aynı metodu kullanırlar. Hasta organ, beden dışına demateryalize olarak çıkar.


Karın bölgesinin bir el hareketi ile yarılması olayı, organın alınması ve yarılmış yerin hemen kapanması bir demateryalizasyon (maddelikten çıkma) - materyalizasyon (maddeleşme) olayıdır.


Buradaki mekanizma: Ruhsal-manyetik alan içine giren cisimlerin yüksek bir hız kazanmaları ve daha az titreşimli maddeler arasından değişime uğramadan geçmeleridir. 

-DEDUBLÜMAN-

Bedene bağlı bir ruh, özel şartlar altında kendi bedenine etki eder ve ondan bazı parçaları demateryalize hâle sokar; sonra onlara istediği şekilleri vererek başka yerlerde tekrar şekillendirir. Bu olaya dedublüman ismi verilmektedir.


Ruh ve beden ilişkisi'nin bulaşık hâlde gevşemesi ile dedublüman olayları meydana gelir. Bedenle ilgisini azaltan perispiri, bedene ait bazı seyyal maddeleri de beraberinde götürmektedir. Bedende bir tür çözülme vardır.


Dedublüman, deneysel ve kendiliğinden olarak meydana gelir. Deneysel olanlar: Şahsî dedublüman çalışmalarıyla ve manyetizör yardımıyla oluşur. Her ikisi de uzun ve yorucu çalışmalar ister. Bu hususta yetenekli olmak gerekir. Bunlar gözle görünmezler. Ancak hassas süjeler; görücü medyomlar tarafından gözlenebilirler. Bazılarını da birçok kimseler, aynı zamanda müşahede edebilirler. Beş duyumuzun hepsine cevap verebilenlerin yanı sıra, kısmen cevap verebilenler de mevcuttur.


Çok eski bir tarihi vardır. Dedublüman hâlinin dinle, züht ve takva ile, imtiyazlı kudretlerle, melek, cin, şeytan vs. ile alâkası yoktur. Bu hâl, bazı organik şartlar altında, bazı fizyolojik ve psikolojik oluşumlarla meydana gelen bir doğa olayıdır; ruh ve beden münasebetlerine ait maddesel bir görünümdür, bilimseldir.

-FANTOM-

Bedenli veya bedensiz varlıkların seyyal ve ektoplazmik bir maddesel görünüm şeklinde görünmelerini ifade eder.


Dedüblüman konusunda "canlıların fantomu" terimi, bedenin "seyyal çift"ini belirtmek üzere kullanılır. Fiziki celselerde, bedensiz varlıkların, bu fizikoşimik maddeye etken oluşları ile kendilerini etrafa tanıtmaları anlamındadır. Tekinsiz yerlerde ve mezarlıklarda görülenler ise, yarı ektoplazmik tezahürlerdir. Uzakta veya yakındaki ektoplazmik ya da astral cevherlerden istifade edilir. Genellikle otomatik tarzda oluşurlar.

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!